Friday 17 May 2013

GURU, MULIANYA PENGORBANANMU....


Terima Kasih Murobbiku, Mursyidku, Mua'ddibku, Mubalighku, Mudarrisku, Mua'limku...Terima kasih GURUku....sesungguhnya...amat mulia PENGORBANANMU...

Especialy to all my lovely teachers... SK JAWI-JAWI (1999-2003), SMKA TUN SAID ( 2004-2008), Kolej Univerisiti Islam Antarabangsa Selangor, KUIS (2009-2012)....dan seluruh murobbi yang sentiasa dan pernah hadir dalam membimbing sepanjang perjalanan hidupku......Barakallahulakuma wabarak a'laikuma...

**********************************


“ Apabila matinya seseorang anak Adam itu maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara iaitu sedekah jariah , ilmu yang dimanfaatkannya dan anak yang soleh yang sentiasa mendoakan kepada kedua ibubapanya.

( Hadis Riwayat Muslim )


“ Bandingan ( pahala ) orang-orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah seumpama sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai dan tiap-tiap tangkai itu pula terdapat seratus biji. Dan ingatlah Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas ( KurniaNya ) lagi Maha Mengetahui”.

( Surah Al-Baqarah Ayat 261 )


*Sesungguhnya ILMU  adalah harta yang paling bernilai dan tidak ternilai harganya....terima kasih GURU, SELAMAT HARI GURU... :)

No comments:

Post a Comment